2 sierpnia 2017 Piękno Natury

Koktajle – idealny posiłek na lato i nie tylko!

Od jakiegoś czasu bardzo modne jest noszenie przy sobie butelki, bidonu, szejkera, kubka termicznego i wszelkiej maści innych pojemników na coś płynnego, a w nim spotkamy koktajle, odżywki, suplementy i wszystko inne co da się wypić, a przy okazji będzie zdrowe, fit, zmiksowane, zblendowane i kolorowe. O co w tym chodzi?

Moda, którą możemy obserwować zaistniała nieprzypadkowo, jeśli mówimy o koktajlach warzywnych lub owocowych, a te polecamy w szczególności, to mają one mnóstwo zalet. Są odżywcze, zdrowe, sycące, dostarczają witamin i oczyszczają układ pokarmowy, a do tego są oczywiście smaczne!

Każdy posiłek w postaci płynu lepiej zostaje przyswojony przez organizm, ponieważ nie traci on energii na rozłożenie pożywienia, do tego szybciej trawi i lepiej wchłania mikroelementy, które są zawarte w takim posiłku. Dodatkowym plusem dla naszego samopoczucia jest to, że płyn także jest lżejszy dla żołądka, więc nie będziemy czuli się ociężali. Nie bez powodu tworzone są specjalne diety płynne, zwłaszcza dla osób chorych i osłabionych.

Koktajl – napój sportowców

Płyny są niezawodnym posiłkiem dla osób aktywnych. Zwróćmy uwagę jak często widać osoby wracające z treningu i pijące tajemnicze mikstury ze swoich bidonów i szejkerów. Czasem są w nich specjalne odżywki dla sportowców, a innym razem są to właśnie kolorowe koktajle.

Dlaczego?

Ponieważ jest to właśnie niezawodny sposób na uzupełnienie wszystkich witamin, elektrolitów i minerałów, które podczas wysiłku niestety najzwyczajniej wypacamy. Zmęczony organizm jest bardzo spragniony, a jednocześnie brakuje mu energii na strawienie dużych porcji pełnowartościowych dań. Koktajl wydaje się więc być tutaj rozwiązaniem idealnym! Szybko się wchłonie, a nasz organizm odżyje, bo uzupełnimy w ten sposób także płyny stracone na treningu. Świetnie się tu sprawdzi jako dodatek, całkowicie kompletny pod względem wartości odżywczych, koktajl Blue Nature – w jego skład wchodzi 13 witamin i 14 składników mineralnych! Będzie to optymalna dawka energii na cały dzień dla kobiet i dla mężczyzn.

Ten sam koktajl sprawdzi się też latem. Podczas upałów nie jest wskazane ciężkostrawne pożywienie, a jednak organizm pozbywa się cennych mikroelementów, ponieważ wysoka temperatura powoduje nie tylko pocenie się, ale też przyspiesza przemianę materii, do tego pite duże ilości wody mineralnej, często niestety z ubogim… składem mineralnym, zamiast uzupełnić nam cenne składniki, to je wypłukują z organizmu… Wystarczy, że sami zadbamy o skład naszej wody dodając do niej 30 g (dwie duże łyżki) koktajlu Blue Nature!

Bądźmy zdrowi, bądźmy fit!

Wymienione wyżej plusy pitnych koktajli powinny spodobać się tym, co planują zgubić kilka kilogramów. Wplatając takie lekkie posiłki do naszej diety np. na śniadanie, 2. śniadanie lub podwieczorek zauważymy, że czujemy się lżejsi, bo naprawdę jesteśmy lżejsi

Do tego wszystkiego wcale nie musi być nudno, bo do naszego koktajlu możemy dosypać orzechy, pestki dyni czy słonecznika, nasiona chia… Wystarczy odrobina inwencji. Jak brakuje nam pomysłów możemy zaczerpnąć gotowych przepisów. Kilka z nich przygotowaliśmy na końcu wpisu 😊.

Dla tych, co chcą schudnąć

Pomijając dosładzanie sobie koktajlu dla smaku i przyjemności trzeba wziąć pod uwagę także naturalny cukier występujący w owocach i warzywach. Jeśli więc jednym z założeń naszej diety koktajlowej jest zgubienie niepotrzebnych kilogramów, to najlepiej pić koktajl przygotowany na wodzie i bez dodatkowego dosładzania. Warto tez zwrócić uwagę na porę dnia i te owocowe spożywać w godzinach porannych i do południa, wtedy możemy cieszyć się nimi do woli. Popołudniu i wieczorem zamieńmy je na warzywne, mają w sobie mniej cukrów naturalnych i są niskokaloryczne.

Koktajle są także zdrowe, bo są bogate w witaminy. Dodajemy do nich nieprzetworzone warzywa i owoce, które nie tracą po drodze swoich wartości jak np. wszelkie sałatki z gotowanymi składnikami lub podawane do obiadu smażone warzywa na patelni.

Aby przyrządzony przez nas koktajl uzupełnił nam także potrzebne dla zdrowia organizmu białka, wystarczy, że dosypiemy do niego odpowiedni suplement. Naszą propozycją są tutaj także koktajle Blue NatureJeden koktajl dostarczy 100% zapotrzebowania na aminokwasy egzogenne*.

*Aminokwasy egzogenne – organizm człowieka nie potrafi sam ich wytworzyć, więc musi przyjmować je z pokarmem. Są one składowymi białek organizmów żywych. Pełnowartościowe białko musi zawierać wszystkie aminokwasy egzogenne, które są dla nas niezbędne, brak choćby jednego powoduje, że traci ono wartość. Takie białka dostarczymy jedząc produkty odzwierzęce, czyli mięso, drób, jaja, mleko, twarogi, jogurty i sery. Właśnie taki skład aminokwasów mają także koktajle Blue Nature.

Warto podkreślić, że koktajle od Blue Nature nie zawierają kazeiny i mają niską zawartość laktozy – 1 porcja 0, 34 g laktozy). Mogą je więc pić osoby, którym nie służą te składniki w diecie.

Dzięki takiej kompozycji elementów odżywczych możemy pić je też same z wodą lub mlekiem, są wtedy niskokaloryczne, a jednocześnie zawierają wszystkie niezbędne elementy: białko, węglowodany, tłuszcz, błonnik pokarmowy oraz komplet witamin i składników mineralnych. Ucieszy to też zapracowanych i jest świetnym rozwiązaniem poza sezonem, kiedy dostęp do świeżych warzyw i owoców jest dość mocno ograniczony, a nawet te dostępne, pozostawiają wiele do życzenia.

Najprostsze przepisy z użyciem Koktajli Blue Nature:

Syte śniadanie:

1 banan + 1 kiwi + szklanka malin + mały jogurt naturalny 100 g + 2 łyżki koktajlu Blue Nature (wiśniowy lub waniliowy) – ok. 415 kcal.

1 szklanka truskawek + ½ szklanki mleka kokosowego + 2 łyżki koktajlu Blue Nature (naszym zdaniem każdy smak pasuje) – ok. 400 kcal.

1 szklanka borówek amerykańskich + 2 brzoskwinie + mały jogurt naturalny 100 g + 2 łyżki koktajlu Blue Nature (nasza propozycja: waniliowy) – ok. 350 kcal.

2 banany + szklanka mleka migdałowego + 2 łyżki koktajlu Blue Nature (nasza propozycja: czekoladowy) – ok. 440 kcal.

Nasza propozycja na lekkie II śniadanie

1 banan + woda + 2 łyżki koktajlu Blue Nature (każdy smak) – ok 250 kcal.

1 szklanka truskawek + woda + 2 łyżki koktajlu Blue Nature (każdy smak) – ok. 160 kcal.

1 szklanka borówek amerykańskich + 1 szklanka malin + woda + 2 łyżki koktajlu od Blue Nature (każdy smak pasuje) – ok 220 kcal.

Zwróćmy uwagę na składniki:

Jeśli chcemy dosłodzić nasz koktajl, to pamiętajmy, że dodamy do niego też kalorii, dla ułatwienia poniżej ściąga:

  • 1 stołowa łyżka miodu – ok. 80 kcal.
  • 1 łyżka cukru białego – ok. 50 kcal. (ale pamiętajmy, że biały rafinowany w przeciwieństwie do miodu nie niesie za sobą dodatkowych wartości)
  • 1 łyżka ksylitolu (cukier brzozowy) – ok. 35 kcal.

Ciekawostka: Ksylitol jest jedyną substancją słodzącą, która nie zakwasza naszego organizmu i ma zerowy indeks glikemiczny.

Natomiast uzupełnieniem koktajlu może być woda bądź mleko. Tu także koniecznie przyjrzyjmy się kaloriom! Niektórych z Was mogą one zdziwić.

W 1 szklance:

  • mleka kokosowego – ok. 460 kcal. !!
  • mleka ryżowego – ok. 160 kcal.
  • mleka sojowego – ok. 90 kcal.
  • mleka migdałowego – ok. 70 kcal.

Pozostaje nam już teraz tylko życzyć SMACZNEGO! 🙂

, , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bez względu na to, czy chcesz dołączyć do naszego zespołu i promować zdrowe suplementy wśród swoich znajomych, czy tylko kupować je dla siebie z ogromną zniżką skontaktuj się z nami!