11 maja 2017 Administrator

Witaminy to nie wszystko?

Zdrowie jest najważniejsze, to chyba nie ulega wątpliwościom, tylko dlaczego przypominamy sobie o tym właśnie wtedy, gdy zachorujemy. Przecież możemy o siebie zadbać już wcześniej i do chorób i przykrych dolegliwości nie dopuścić.  

Większość z nas wiedzie bardzo szybki tryb życia, dużo pracując, poświęcając czas na różne, ważne dla nas sprawy codzienne. Pędzimy, gdzie tylko możemy i nie mamy chwili na to, by się zatrzymać. W tym pędzie zapominamy często o wielu ważnych czynnikach, mających wpływ na nasze zdrowie. Między innymi o odpowiedniej diecie. A wystarczy już tylko kilka dobrych nawyków i skierowanie uwagi na to, co dostarczamy naszemu ciału, aby cieszyć się lepszą formą i mieć więcej energii na co dzień.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę, co dostarczać i czego unikać w codziennej diecie?

Na początku była woda… Tak, to jest nasza baza i niesłychanie ważny element. Pamiętamy jeszcze wszyscy ze szkoły, że człowiek w większości złożony jest z wody, więc by dobrze się czuć, musimy ją stale uzupełniać. Czy wiecie o tym, że gdy poczujemy, że chce nam się pić, to już jest pierwszy sygnał odwodnienia naszego organizmu? Powinniśmy zatem pić tyle, by do tego nie dopuścić. Najlepiej mieć przy sobie zawsze małą butelkę w torebce, w aucie, zawsze pełną szklankę wody na biurku. Systematycznie popjając po 2-3 łyki, nie doprowadzimy do objawów odwodnienia, a nasz umysł na pewno się za to odwdzięczy. Po kilku dniach stanie się to już nawykiem, którego nie będziemy musieli pilnować. I nie, nie, nie… Kawa czy herbata nie jest zamiennikiem, gdyż zawarte w nich składniki pobudzają nasze ciało i jego funkcje, co powoduje, że wodę stracimy jeszcze szybciej.

Woda ma także w sobie wiele ważnych mikroelementów. Możemy dodatkowo je uzupełnić o witaminy, elektrolity, składniki mineralne i aminokwasy. Możesz np. skorzystać z koktajli, które proponuje Blue Nature, wtedy taki napój zamieni się już w posiłek, a te z kolei – ważne, żeby były pełnowartościowe.

Co to jest pełnowartościowy posiłek?

Brzmi może nazbyt skomplikowanie, ale to nic innego jak właściwy dobór i równowaga zachowana w składnikach pożywienia. Powinny znaleźć się w nim wymieniane już wcześniej witaminy, składniki mineralne i aminokwasy, ale by zdrowo żyć potrzebujemy także tłuszczy, węglowodanów, białek, mikro- i makroelementów. Pełnowartościowa dieta, to taka, gdzie wszystkie te składniki dostarczane są codziennie w odpowiednich ilościach. Warto sobie przypomnieć piramidę żywieniową, aby wiedzieć czego potrzebujemy najwięcej, a co możemy ograniczyć do kilku razy na tydzień.

Dobrze będzie jak nauczymy się przyrządzać nasze dania tak, aby:

  • składały się z dużej ilości warzyw i owoców,
  • porcje były takiej wielkości, by zmieściły Ci się w dwóch dłoniach,
  • jeść regularnie – najlepiej co 3-4 godziny,
  • dostarczać codziennie produkty z każdej grupy żywieniowej, czyli:
    • warzywa i owoce – najlepiej jak znajdą się w każdym posiłku
    • zbożowe – najlepiej pełnoziarniste (chleb, makaron, kasze, ryż, płatki)
    • mleko i jego przetwory (kefiry, sery, maślanki, jogurty)
    • mięso, ryby, jaja i ich przetwory
    • tłuszcze (roślinne i zwierzęce)
  • zmniejszyć ilość jedzenia cukrów, słodyczy i soli,
  • zamienić popularne przekąski na coś zdrowego (np. marchewka, koktajl owocowy, pełnoziarniste niedosładzane ciastka),
  • zaczynać dzień od śniadania.

Podejmujesz wyzwanie?

Już te kilka zasad przybliży Cię do prawidłowego odżywiania się. Jeśli chcesz zrezygnować z którejś grupy produktów np. jesteś wegetarianką i nie jesz mięsa, to oczywiście możesz to zrobić, ale pamiętaj, by uzupełnić dietę o te składniki, które „zabierasz” razem z mięsem – jak białko. W tym przypadku również mogą Ci pomóc koktajle. Możesz je pić w pracy, jeśli nie masz czasu na przyrządzenie sobie posiłku lub zjedzenie go w spokoju. Spróbuj go także, gdy nie potrafisz zrezygnować z deseru lub ciągle jesteś w drodze i ciężko Ci zabierać zawsze ze sobą pełnowartościowe danie.

Wprowadzenie wszystkich zmian od razu może być trudne i zniechęcać do podjęcia próby. Lepiej podejść do tego jak do długoterminowego wyzwania i realizować punkty stopniowo i po kolei.

Podzielcie się w komentarzach swoimi cennymi radami, może macie jakieś swoje sprawdzone metody, które odmieniły Wasze nawyki żywieniowe i teraz czujecie się o niebo lepiej?

, , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bez względu na to, czy chcesz dołączyć do naszego zespołu i promować zdrowe suplementy wśród swoich znajomych, czy tylko kupować je dla siebie z ogromną zniżką skontaktuj się z nami!